Mundelein High School

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Board of Education Vacancy

 
MHS BM Vacancy
Thursday, July 16, 2020
All Day Event


Board of Education Vacancy

Mundelein High School District 120 Board of Education is accepting resumes to fill a vacancy.

 

The individual selected will serve on the School Board from the date of appointment to April 18, 2021.

Qualifications

A candidate for the position must:

  1. a citizen of the United States,
  2. be of the age 18 years or over,
  3. a resident of the State of Illinois and the Mundelein High School District #120 for at least one year, and 
  4. shall be a registered voter, as provided by the general election law.

If interested, please submit the following to Laura Mellon via email at lmellon@d120.org

 

  • resume
  • letter of interest with answers to the following questions:

 

  1. Why do you want to be a Board member?
  2. What specific skills would you bring to the Board?
  3. Please describe your previous community involvement.
  4. What do see as the role of a Board member?

 

The above must be received in that office no later than Friday, July 31, 2020 by 3:30 pm. The Board will notify the applicants of the next steps shortly after the due date.

 

Administrative Office hours are 8:30 am to 4:00 pm, Monday through Thursday.

__________________

La Mesa Directiva de Educación del Distrito Escolar 120 de Mundelein High School está aceptando currículos personales para llenar una vacancia.

 

El individuo seleccionado servirá en la Mesa Directiva desde la fecha de nombramiento hasta el 18 de abril de 2021.

 

Calificaciones

Un candidato para el puesto debe:

a) ser ciudadano de los Estados Unidos,

b) ser mayor de 18 años,

c) ser un residente del Estado de Illinois y del Distrito Escolar #120 de Mundelein High School por al menos un año, y

d) ser un votante registrado, según lo dispuesto por la ley general de elecciones.

 

Si está interesado, envíe lo siguiente por correo electrónico a lmellon@d120.org

 

  • Currículo Personal
  • Carta de interés con respuestas a las siguientes preguntas:

 

1) ¿Por qué quieres ser miembro de la Mesa Directiva?

2) ¿Qué habilidades específicas aportarías a la Mesa Directiva?

3) Describa su participación anterior en la comunidad.

4) ¿Qué ve en el rol de un miembro de la Mesa Directiva?

 

Lo anterior debe recibirse en esa oficina a más tardar el viernes, 31 de julio a las 3:30 pm. La Mesa Directiva notificará al solicitants los próximos pasos después de la fecha de vencimiento.

 

El horario de la oficina administrativa es de 8:30 a.m. a 4:00 p.m., de lunes a jueves.